هنرمند کرد زبان محمد عباس زاده

تقدیم به همه کرد زبان ها

هنرمند کرد زبان محمد عباس زاده

تقدیم به همه کرد زبان ها

هنرمند کرد زبان  محمد عباس زاده

این وب سایت مختص به هنرمند محمد عباس زاده می باشد وهمه کارهای این هنرمند در این وب سایت به نمایش خواهدگذاشته شد! شمامی توانید همه کارهای این هنرمندکلیپ ویدئو ها تا فایل های صوتی وبیوگرافی و تصاویر همه رو مشاهده کنید
با ما همراه باشید
با تشکرمدیریت سایت

آخرین نظرات
نویسندگان
خیلی خلاصه وار وکوتاه یه بیوگرافی از خودت برای دوستان
وبازدید کننده های عزیزی که از وب سایت دیدن می کنند بگید؟؟



محمدعباس زاده یکی ازسرشناسهای موسیقی ایلام است او بابهره گیری از بزرگانی چون رزازی نام خود را پر آوازه کرد
محمدعباس زاده ازایل بزرگ شوهان متولد شصت و شش ساکن ایلام  داری مدرک معتبر از آموزشگاه های آزاد موسیقی و(فرهنگ وارشاد اسلامی) متاهل هستم وبا خانواده زندگی میکنم چهار برادروپنج خواهردارم که خواهرام تهران زندگی میکنند سه تاداداش ازخودم کوچیک تر دارم والان سرپرست خانواده محسوب میشم"از سال هشتادبه صورت رسمی وحرفه ای کار موسیقی وخوانندگی رو شروع کردم وبه مراسمات اداری وشخصی دعوت شدم وتا سال هشتادوشش به صورت حرفه ای ادامه میدادم" که دی ماه هشتادوشش  به دلیل سانحه ای پدرو دوتا ازبرادرهام و دوتا ازعموهام روازدست دادم ومنم زخمی شدم وماهادربیمارستان  بستری بودم وبعد از حادثه دردناک حدودچهارسال از عرصه موسیقی دور بودم که دوباره تونستم به عرصه موسیقی برگردم" مرحوم پدرم پارچه فروش بود ومنم پیش اون کار میکردم" جریانات تلخ واتفاقات زیادی تو زندگیم پیش اومدکه الان  دارم این اتفاقات وجریانات زندگیم روبه صورت یه رمان مینویسم که بعداًچاپ کنم شما میتونیدادرس اون کتاب یا رمان رو از طریق همین وب سایت دریافت ومطالعه کنی
مصاحبه دیگه ای ازصحبت های این هنرمند خوش صدا با رسانه(ماهنامه وریا) داشته که

برای شما عزیزان ودوستداران این هنرمند به نمایش گذاشتم که مطالعه کنید


مصاحبه کننده:

 احسان نیک پی کارشناسی ارشد روابط بین الملل

مصاحبه ای با محمد عباس زاده خواننده کورد ایلامی

ماهنامه وریا

از چند سالگی به سرودن و اجرای ترانه های کوردی روی آوردید ؟

 در همان اوایل کودکی ام علاقه فراوانی به ترانه و موسیقی کوردی داشتم و ترانه های فولکلور را با زبان کودکانه زمزمه می نمودم. ولی به صورت جدی در سن 14 سالگی وارد عرصه موسیقی شدم و در مقطع تحصیلی دبیرستان به مناسبت جشن های مختلف که برگزار می شد، بر سر سکوی مدرسه می رفتم و به اجرای موسیقی کوردی می پرداختم. پس از آن دوران موسیقی را به صورت حرفه ای دنبال نمودم و در جشن ها و مراسماتی که ادارات، سازمان ها و دانشگاه ها برگزار می کردند شرکت می نمودم. همچنین برای اجرای موسیقی دعوت هایی از استان های تهران، همدان، کرمانشاه، کردستان، لرستان و آذربایجان غربی دریافت نمودم.

علاوه بر این، در سال 1390 به کوردستان عراق رفتم و در هه و لیر (اربیل) و سلیمانیه ترانه های فولکلور کوردی منطقه ایلام را به اجرا در آوردم. همچنین به دعوت تلویزیون کوردی خانقین (کلار) نیز کنسرت زنده ای را در آن شبکه اجرا کردم که مورد استقبال گرم آنان قرار گرفت.

در هنگام ورود به عرصه موسیقی با چه موانع و مشکلاتی مواجه بودید ؟

بی شک انسان ها هنگامی که تغییراتی را در زندگی و افکارشان به وجود می آورند با مشکلات و ابهامات فراوانی مواجه می گردند. اگر این تغییرات ناشناخته بوده و افراد تجربه چندانی از آن نداشته و یا مورد نکوهش بخش عظیمی از جامعه باشد، مشکل دو چندان خواهد شد. موسیقی و ترانه کوردی از جمله مسائلی هستند که جوامع سنت گرا به آن رغبت و تمایل چندانی نشان نمی دهد و در بسیاری از مواقع در نقد عده ای ضد اخلاق و ضد ارزش های جامعه نیز تلقی می شود. در چنین جامعه ای اگر سعی نمایی به صورت حرفه ای وارد عرصه موسیقی شوید، بدون هیچ تردیدی مشکلات فراوانی خواهی داشت. اگر هنرمند اراده مصممی جهت غلبه بر این مشکلات را نداشته باشد زود دلسرد و تسلیم خواسته های اکثریت خواهد شد و خود را به اصطلاح با جماعت همرنگ می نمایند.

متاسفانه هنر در میان بخشی از جامعه جایگاه و منزلت چندانی ندارد. بارها شاهد بوده ام تعدادی از دوستانمان که استعداد بسیار خوبی در موسیقی داشتند، برای ادامه فعالیت های هنری با مخالفت خانواده و اطرافیانشان مواجه بودند. به یاد دارم در اوایل کارم چندین نفر از بستگان و نزدیکانمان من را مایه شرمساری و سرافکنی ایل و طایفه می دانستند و از پدرم گله مند بودند که چرا من را از سرودن و اجرای ترانه های کوردی منع نمی نماید .

چگونه توانستید بر مشکلات غلبه پیدا کنید و مشوق شما چه کسی بود ؟

علاقه، پشتکار و اراده نقش غیرقابل انکاری در موفقیت انسان ها در عرصه زندگی دارند. بی شک اولین واکنش جامعه در برابر تغییرات ناشناخته، مقاومت و مخالفت است. حال اگر شخصی اراده و جدیت چندانی در مقابله با فشارها و مخالفت های جامعه نداشته باشند در کارش موفق نخواهد شد. تجربه ثابت کرده است که ارزش ها و باورهای مردم با سپری شدن زمان نغییر می کنند به طوری که ما شاهد ارزش و سبک زندگی متفاوتی در دوران های مختلف هستیم. به طور مثال در گذشته پوشیدن مانتو و یا حضور زنان در جامعه مذموم و ناپسند بود ولی امروزه به مقوله ارزشمندی تبدیل شده است.

موسیقی نیز از این امر مستثنی نیست. چند سال پیش جو فرهنگی استان انعطاف پذیری کمتری نسبت به موسیقی داشت ولی امروزه تمامی اقشار جامعه، از هر سن و جنسی، از موسیقی کوردی استقبال می کنند. بنابراین هنرمندان ایلامی باید به کارشان ایمان داشته و فعالیت در عرصه هنر و ترانه را مقدس پندارند و نباید به مخالفت های تعدادی افراد دگم اندیش و کم مطلع توجه نمایند.

همانطور که قبلا ذکر شد بارها شاهد بوده ام افرادی به هدف مختلف با ایجاد موانع و مشکلات فراوان بر سر راه هنرمندان سعی نموده اند وی را از ادامه فعالیت های هنری باز دارند. ولی بعدها که موفقیت و استقبال جامعه از او را مشاهده کرده اند به اشتباه خود پی بردند.

خوشبختانه بنده مشکلات ذکر شده را تا حدودی کمتر حس نمودم زیرا مرحوم پدر و برادرم از فعالیت های هنری ام خرسند بودند و همیشه آرزو می کردند به جایگاه بالاتری در عرصه موسیقی و ترانه برسم.

انگیزه شما از اجرای ترانه های کوردی چیست ؟

ملت کورد ظرفیت و پتانسیل های فرهنگی بسیار غنی دارد. موسیقی و رقص کوردی از مهمترین مزیت های فرهنگی ماست که می تواند آوازه و شهرت جهانی پیدا نماید. فرهنگ ملت کورد فرهنگ بسیار شادی است و شادی جز جدایی ناپذیر آن می باشد. شناسایی و معرفی زبان و فرهنگ اصیل کوردی به همشهریانم و سایر ملت های ایران، اصلی ترین انگیزه ام در سرودن ترانه های کوردی بود. زیرا اعتقاد دارم اگر از موسیقی کوردی حمایت شود سالانه هزاران گردشگر ایرانی و خارجی که به دنبال کسب شادی و لذت در هر گوشه از دنیا هستند را جذب ایلام کرده و عواید اقتصادی بسیاری را نصیب استان محروم ایلام خواهد کرد.

بسیاری بر این باورند که علی رغم اینکه شما صدای بی نظیری دارید ولی کمتر به دنبال کلیپ و ترانه های حرفه ای رفته اید؛ پاسخ شما چیست ؟

ترانه سرایان ایلامی مشکلات فراوانی در زمینه ضبط کلیپ و ترانه های حرفه ای دارند. کمبود امکانات نظیر استریو، ضبط صوت حرفه ای، نداشتن اسپانسر و موارد دیگر همچون در دسترس نبودن شعر مختص به ترانه، دست در دست هم می دهند و برای توسعه و پیشرفت موسیقی و ترانه مشکلاتی را ایجاد می نمایند. البته در گذشته چندین اثر تولید نموده ام که تعدادی از آنها بر روی وبلاگ شخصی ام قابل دسترسی اند و هم اکنون نیز سرگرم اجرای ترانه های اصیل ایلامی هستم که انشاالله به زودی آنها را به همشهریانم تقدیم خواهم کرد.


Mohamadabaszadeh.blog.ir

هنرمندان و ترانه سرایان غیر کورد با نازل ترین سطح کیفی می توانند در ایلام کنسرت برگزار نمایند ولی این فرصت در اختیار هنرمندان، موسیقی دانان و ترانه سرایان برجسته کوردی قرار نمی گیرد. شما این مطلب را چگونه ارزیابی می کنید ؟

هنوز برایم مشخص نشده است که چرا بعضی ها دید و برداشت بسته ای نسبت به موسیقی و فرهنگ کوردی دارند. متاسفانه عده ای نسبت به مقوله فرهنگ کوردی دیدگاه امنیتی دارند و بدون داشتن کوچکترین شناخت فورا با آن مخالفت می کنند. مثلا اگر هنرمندی به دنبال گرفتن مجوز برای اجرای کنسرت کوردی برود بدون هیچ دلیل قانع کننده ای با وی مخالفت می شود و یا آنقدر او را در پیچ و خم های بروکراسی عریض و طویل اداری گرفتار می کنند که خسته شود و از خواسته خود چشم پوشی نماید .

موسیقی کوردی به هیچ وجه مبتذل نیست و با ارزش ها و فرهنگ جامعه همسو و سازگار شده است. همچنین وقار ومتانتی که در رقص کوردی وجود دارد در هیچ رقصی مشاهده نمی شود. ادا و اطوارهای بعضی رقص ها، در رقص کوردی جایگاهی ندارد. حال این سوال و ابهام وجود دارد که چرا با اجرای موسیقی و رقص کوردی که پیوندی هزاران ساله با استان ایلام دارند مخالفت می شود در صورتی که با اجرای موسیقی و ترانه های مبتذل غیر بومی که نه تنها هیچ پیوند و ارتباطی با فرهنگ ایلامی ندارند بلکه کمترین اشتراک را نیز با فرهنگ ملت های ایران دارند موافقت می شود .

متاسفانه نهادها و سازمان های فرهنگی استان ایلام از هنرمندان غیر کورد که آثار آنان تماماً غربی و غیر بومی بوده و بسیار ضعیف تر از هنرمندان کوردی است حمایت های بسیاری می کنند و این فرصت در اختیار هنرمندان بومی قرار نمی گیرد. به طور مثال چند ماه پیش قرار بود بعضی هنرمندان تهرانی برای اجرای موسیقی پاپ به ایلام بیایند. میدان ها، چهارراه ها، بردها و تمامی در و دیوارهای شهر ایلام پر بود از پوسترهای تبلیغاتی که تصویر آنان را نشان می داد. بهای بلیط این کنسرت 50 هزار تومان بود. این به اصطلاح هنرمندان، پول هنگفتی از مردم جمع آوری کردند ولی در موقع اجرا به ایلام تشریف نیاوردند و به درک مردم ایلام توهین نمودند. علاوه بر این، مسئولین فرهنگی استان حمایت های فراوانی از بازیگران برنامه خردسالان (عمو قناد و فیتیله) به عمل آوردند. حال هنرمندان و ترانه سرایان ایلامی از مسئولین انتظار دارند حداقل، حمایتی در حد برنامه خردسالان از آنان نمایند.

به نظرم در استان ایلام باید زمینه ها و فرصت اجرای موسیقی توسط هنرمندان کورد که آوازه جهانی دارند و بسیاری از آنان مفتخر به کسب جوایز بین المللی شده اند نظیر شهرام ناظری، علی زندی، گروه کامکاران و ... فراهم گردد تا مردم به غنای فرهنگ و موسیقی کوردی پی برند.

در پایان اگر سخنی دارید بفرمایید

از شما تشکر می نمایم که این مصاحبه را ترتیب دادید و از همین جا از بخش کوردی و سردبیر توانای ماهنامه وریا، آقای کاکاخانی، که به مقوله فرهنگ و موسیقی بومی توجه و عنایت خاصی دارند تشکر می کنم. همچنین از مسئولین ایلامی تقاضا دارم اهتمام بیشتری به حفظ و گسترش فرهنگ بومی دهند. زیرا حفظ ارزش های بومی بهترین راه مقابله با تهاجم فرهنگی ، خودباختگی و ناکامی نقش های ضد اسلامی غرب است .


لطفآ نظرات خود را در بخش نظرات با ما در میان بگذارید.

نظرات  (۱۳)

۱۲ اسفند ۹۲ ، ۰۱:۵۷ حمیدخرم اباد
واقعا سایتتونن قشنگه خیلی خیلی خیلی عباس زادهه قشنگ میخونه
پاسخ:
ممنون دوست عزیز نظرلطفته قشنگی از خودتونهکامیدوارم که خوشتون اومد هباشه از کارهای ایشان ومنتظر اهنگ های بعدی ایشن باشید
سلام وب سایت قشنگی دارین ممنون از مدیرسایت هنرمندعباس زاده جالب میخونوه واقعا براشهرمون ایلام جای افتخارداره موفق باشید
پاسخ:
ممنون داش سعید شما لطف دارید به این هنرمند وسایت ما نظرشماهابرای ما افتخاره وباعث پیشرفت سپاس
آقای عباس زاده من خیلی دوست دارم جوری که همه ی صداهاتو گوش میکنم و همش به عکسات زل می زنم
پاسخ:
ممنون دوست عزیزشما لطف دارین آقای عباس زاده هم همه ی مخاطبان خودش وطرفدارانش رو دوست داره وبراهمشون احترام قائله هرکاریم انجام میده به خاطر شا عزیزان هست موفق باشید(باتشکرمدیریت)
وقتی اجرای عباس زاده تو تلویزیون دیدم به ایلامی و صدا
ش افتخار کردم واقعا هنرمند بزرگیه.یا حق


پاسخ:
ممنون دوست عزیز نظر لطفته از اینکه این ما رو مورد محبت قراردادیدموفق باشید(باتشکرمدیریت)
سلاو کاک موحه مه د...به یادی جاران که له ئیلام بووم گورانیه کانت گوی ئه گرم.همیشه هایده ناو قه لبم...بوخشه نتانستم زنده گورانیه کانت بشنه فم...له مریوان تا ئیلام سلام دیرم خدمتت (سارو)عرفان
پاسخ:
سلام"دوست عزیز ممنون از لطف ومحببت ایشالله همیشه موفق وشاد باشی"از اینکه نظر دادی ومار واز مریوان یاری کردید سپاس گزارم انشالله دراینده کارهای بزرگتری اجرا خواهند کرد که خواهید شنید وحتی در اینده کنسرت های بزرگری در شهرهای مختلف اجرا خواهندکر"(باتشکرمدیریت)
خداییش دمت گرم داش محمد با این صدات امیدوارم همیشه رو فرم باشی و با صدای فوق العاده خوبت دل مردمو شاد کنی بازم دمت گرم
پاسخ:
ممنون دوست عزیز سپاس از اینکه مارو مورد لطف خودت قرار دادید(باتشکرمدیریت) موفق باشید
۰۶ خرداد ۹۳ ، ۲۲:۴۴ احسان نوری
آقای عباس زاده من ب وجود شما در ایلام افتخار میکنم
پاسخ:
ممنون دوست عزیز شما لطف دارید (باتشکرمدیریت) موفق باشید
سلام داداش محمد عزیزم 
من از اهنگاتون خیلی راضیم 
داداش اگه براتون امکانش هست کارهاتو رو با واتس برام ارسال کنید شرمنده شماره شما از گوشیم پاک شده. و بخاهرتونم بگید ک من طرفدار شمام و بگید ک‌مگ‌ من و‌ایشون تو تانگو اشنا نشدیم چطور  میگه منو‌نمیشناسه 
پاسخ:
سلام دوست عزیز ازاینکه کامنت گذاشتید سپاس گزاریم"داش محمد این روزا درگیرن بخصوص درگیر کارای مراسم عروسیشون که فردا پنج شنبه93/10/18 مراسم عروسیش هست حدود یکی دوماهه گرفتارن:ولی پیامتون رو به ایشون میگم شمارشونم میتونید از صفحه اول سایت یاداشت کنی شادوموفق باشید(باتشکر مدیریت سایت)
سقت بام برار!چشیا ایل گپ شوهونی
پاسخ:
سپاس دوست عزیز ممنون از نظرت 
۰۵ مرداد ۹۴ ، ۱۳:۵۶ عباس کریمی
آقای عباس زاده واقعأ صداش تکه.یک هنرمند کامل است.هم از نظر اخلاق.هم رفتار.(افتخار ما شوهان هاست)
پاسخ:
ممنون دوست عزیز نظر لطفته هنرمند محمد عباس زاده متعلق به همه دوستداران هنر است(باتشکرمدیریت)
با سلام و خسته نباشید,جناب عباس زاده شما چرا اجازه میدهید شما را کرد بخوانند؟اگر شوهانم هستید پس لطفا به لری بخوانید و خود را لر بدانید.
با سلام و خسته نباشید,جناب عباس زاده شما چرا اجازه میدهید شما را کرد بخوانند؟اگر شوهانم هستید پس لطفا به لری بخوانید و خود را لر بدانید.
پاسخ:
ممنون از اینکه از وب دیدن کردی نظر دادی آقای عباس زاده میدونن چکار کنند موفق باشی
سلام اقا محمد واقعا عالی میخونی خیلی دوست داریم اقا محمد اگه امکانش هست یه اهنگ پاپ بخون واسه جوونا چرا با خوانندهای چون ممدحاتمزاده-امید رحمتی- فلاح محری .....نمیخونی تا روی این کرمانشاهی هارو کم کنید  فقط بدون تو مهران خیلی طرفدار داری عتشقتم.
پاسخ:
ممنون از نظر ولطفت 

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی